הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

9.9.2014

חלון הזדמנויות נפתח למדינת ישראל- לזמן קצר- לצורך חיסולו הפוליטי של החמאס.



לאחרונה אנו שומעים פוליטיקאים ואנשי צבא המתבטאים בהתלהמות כלפי החמאס תוך הבטחה שצה"ל,אם יידרש לכך, ידע להשלים את העבודה.

עם כל הכבוד למנהיגים ישראלים כאלו ואחרים אשר מפריחים אזהרות לחמאס, אנו סבורים כי הצהרותיהם עושות בדיוק את הפעולה ההפוכה שכן לכל היותר הצהרות אלו מהוות ניסיון להפיח רוח מחדש בארגון אשר מבחינה פוליטית שווק חיים.

מדינת ישראל, לשמחתנו, למדה את הלקח של סברה ושתילה משהשכילה להבין כי הניצחון במערכה אינו נמדד בכמות ההרוגים של המחנה היריב או בחיסולו הפיזי אלא בחיסולו הפוליטי. לא זו אף זו, אילו היה צה"ל מחסל את החמס פיזית עד להנפת "דגל לבן" (משאלתם של פוליטיקאים מסוימים)  היה הדבר ללא ספק משמר את כוחו הפוליטי של הארגון באזורנו או שמוליד ארגון חדש וקיצוני יותר ממנו (בעניין זה ראוי לזכור את אפקט של חוזה וורסאי המשפיל בסיום מלחמת העולם השנייה והסרת דרגותיהם של הקצינים הגרמנים על ידי צבאות בנות הברית כגורם משמעותי שניקז את הזעם של הגרמנים לשנאת הזרים וסלל את הדרך לעליית הנאציזם).

מבצע "צוק איתן" כידוע התרחש לאחר תקופת נתק ממושכת של הגורמים הפונדמנטליסטים ובראשם אירן מהחמאס ובהמשך לסירוב אירן להזרים כסף למשכורות לאנשי החמאס. מבצע צוק איתן עצמו, יש להודות, הפיח רוח בחמס אשר בתחילת המבצע היה שבר כלי פוליטי אך ככל שהוכה יותר התחזק פוליטית והחל להתחבב מחדש על הגורמים הקיצוניים ברחבי העולם האורבים כל העת למעידתה של מדינת ישראל. משנאלצה מדינת ישראל לצאת למבצע ,עצירתו של המהלך הצבאי לפני חיסול החמאס הייתה הדרך המיטבית לחיסול כוחו הפוליטי של ארגון זה.

כיום,חרף תהלוכות הניצחון שראינו בעזה ברור לכל כי מדובר בתהלוכות מבוימות שכן לא יתכן שכאשר שבוע ושבועיים לפני כן נערכו הוצאות להורג המוניות ברחובות עזה, אווירת החשדנות ההדדית של האוכלוסייה ושל מנהיגי החמאס התחלפה לפתע בהערצה "ללוחמים אהובי העם". בשעה שמצריים, סעודיה והרשות הפלשתינאית הקימו קואליציה בלתי מתפשרת לפירוקו של החמאס מנשקו,ובעת שהאוכלוסייה (חרף התהלוכות) מלאת זעם כלפי מנהיגי החמאס- אשר איבד עקב כך את הלגיטימיות שלו- כוחו הפוליטי של החמאס למעשה חוסל. במצב זה אפילו אירן לא רואה בארגון החמאס כיום כוח פוליטי אשר
שווה להשקיע בו כסף.

במצב זה, הצהרות מתלהמות כנגד החמאס, והפרחת משאלות לחלל האוויר של ח"כ ישראלים ואנשי צבא במילואים הינה ניסיון להפיח נשמה בפגר מת. בפוליטיקה כולנו יודעים שלא נותר וואקום ולכן אם לא נדאג היום לשתף פעולה עם הקואליציה באזורנו למהלך מדיני של תפישת הוואקום הפוליטי ברצועה על ידי הגורמים השפויים ברשות הפלסטינאית אנו עלולים להפסיד את רכבת. במצב כזה, ועם עוד כמה הצהרות מתלהמות של מנהיגים ישראלים לא ירחק היום שהרומן האירני-חמאסי ימלא מצברים ויחדש ימיו כקדם.

אנו סבורים, כי למדינת ישראל יש עתה חלון הזדמנויות קצר וקואליציה גיאופוליטית אוהדת שמעולם לא הייתה לה כדי לאפשר למדינתנו- רווית המלחמות- לעלות על רכבת השלום שבין אם נרצה ובין אם לאו יש להכיר בעובדה שתחנתה הראשונה תהיה בעזה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה