הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

16.12.2015

הטיפשות- מכת מדינה - מתוך הספר "קול המהפכה"- קובץ שירי מחאה



בפינה נידחת על פני הגלובוס
בחלקה שכוחת אל מופרת הבטחה
נשכח עם- ערב רב ילד וילדה איש ואישה
אשר מידי יום נושאים פניהם השמיימה
בחיפוש אחר קשת בענן וקיום הבטחה.

והיושב ממעל-נשיא וראש לעדה
מקיף עצמו בדורשי שלומו ומלחכי הפנכה
אשר מחרים מחזיקים אחריו בכמיהה
ויונקים בשקיקה כל דבר הבל, רעות רוח וטיפשות לשמה.

ואין עוצר ואין מבקר ואין גם ילד אחד בסביבה
אשר יקום ויאמר "המלך הוא עירום" כי זו ממש בושה.
ובעת הזו כמו בעת ההיא, בימים בהם אין מלך בישראל
כל פקיד ציבור וכל איש משטרה עושה דין לעצמו בחסות החוק ובהעדר אכיפה.

ומידי בוקר ומידי ערב, יום אחר יום, שנה אחר שנה.
עם הולך כצאן לטבח בלי לומר מילה.
ואם תשאלו בגת ואם תגידו בחוצות אשקלון
על מה נפל עם ואיך אבדה כל תקווה?
תשובה לא תקבלו כי הטיפשות זה מכבר הפכה מחלה
אשר אין לה רופא ואין לה תרופה כיאה למחלה סופנית בלב האומה
.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה