הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

18.12.2015

יש לנו ארץ נעדרת




יש לנו ארץ נעדרת חלב ודבש
כי את הדבש גנב פקיד מושחת
ואת החלב שתה כב׳ השר שפרש
אז למה לבכות על חלב שנשפך
או על כך שהאכילו אותנו ״קש״
שהרי יש לנו ארץ נהדרת- ואיש כאן
לא חושב אחרת.




יש לנו ארץ נעדרת במחירים
שווים לכל נפש ונמוכים,
כי את הכסף שילמנו ליצרן ישראלי
או ליבואן שהזמין בדיוטי פרי,
וכדי שפקיד המס יהיה מרוצה
הוסיפו לנו איזה ״מס עקיף״ כדי שהמחיר הסופי יהיה יפה.
ואפילו העבריין נראה כאן מרוצה
כי הוא קיבל החזר של מס בסכום יפה,
וזה פשוט בגלל שפקיד המס נרדם
בדיוק בזמן בדיקת חשבון פיקטיבי מתחת לשולחן.
כמו שאומרים פה כבר כולם
זה ״בכאילו״ ממש מושלם.
כי יש לנו ארץ נהדרת- ואיש כאן
לא חושב אחרת.

יש לנו ארץ נעדרת בדירות למגורים
כאלו שאחרי תשלום משכנתה
נשאר גם כסף לחוגים.
כי הקבלן לך אומר ״לי זה עולה יותר
ואם לא תיקח עכשיו ודי
למכור מחר לי לא כדאי״
וכך כולם קונים קונים 
עם חיוך של ״כאילו״ על הפנים
כי יש לנו ארץ נהדרת- ואיש פה
לא חושב אחרת.

יש לנו ארץ נעדרת
בנימוסים טובים ודרך ארץ
כי אם במקרה מחוץ לבית הנחת את הסמרטפון
על כסא או על שולחן-פשוט לרגע,
והסתכלת לשנייה הצידה- אז גילית
שהיה כאן סמרטפון שאמר לך יפה שלום.
אך אל דאגה כי מדובר בגנב עם נימוסים ממש טובים
שדאג שלשלם תוכל- את כל יתרת התשלומים,
כי יש לנו ארץ נהדרת- ואיש כאן לא
חושב אחרת.




תגובה 1:

  1. https://www.themarker.com/news/macro/1.4351955

    "ארץ נהדרת? שיא של שש שנים במספר הישראלים שירדו מהארץ"

    השבמחק