הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

26.6.2017

% 70 מתקציב המדינה הולך מידי שנה לראשי המאפיה

תקציב המדינה לשנת 2016 הינו  347 מיליארד ש"ח
אם הנתון שבכותרת מפתיע את הקורא כי אז הבה נתכבד ונבדוק את הנתונים של הכלכלה הלאומית של מדינת ישראל. תקציב מדינת ישראל לשנת 2016 אשר אושר בכנסת עמד כידוע על סך של 347 מיליארד ₪.

מהו ההיקף של ההון השחור המתגלגל מידי שנה לידיה של המאפיה הישראלית מבלי שרשויות במדינה -רשות המסים, פרקליטות ומשטרה- יפריעו להן, ואף יותר מכך, בעזרתם האדיבה? 



מנהל רשות המיסים: 23% מהתמ"ג הולך למאפיה נקי מכל מס
כבר בשנת 2013 התבטא מנהל רשות המיסים- משה אשר, כי היקף ההון השחור, מידי שנה, וזאת על פי נתוני ה- OECD  , עומד על שעור של 23% מהתמ"ג. על אף שממדי השחיתות במדינת ישראל גדלו לאין שיעור בשלוש השנים האחרונות, אנחנו ניקח את השיעור ההיסטורי של שנת 2013 (23%) של ה-OECD

בחישוב מהיר23% מהתמ"ג הם 241 מיליארד ש"ח
מכיוון שהתמ"ג לשנת 2016 עמד על סך של טריליון וחמישים מיליארד (1,050,000,000,000)- ראה קישור מטה- הרי ש-23% מסכום זה הינו 241 מיליארד ₪ שזהו הסכום אשר עובר מידי שנה לידי ראשי המאפיה ובשעה שתקציב המדינה לשנת 2016 עמד כאמור על סך של 347 מיליארד.

בעזרת הקונסילרות , רשות המיסים והמשטרה גובה המאפיה 241 מיליארד ללא הפרעה
כלומר הסכום אשר עובר מידי שנה לידי המאפיה נקי מכל מס ומכל סכום העברה כלשהו למדינה הינו בשיעור של 69% מגובה התקציב השנתי של מדינת ישראל (241:347).
עכשיו הבה ונניח שבמדינת ישראל היה שלטון חוק , דהיינו הבה ונניח "שהקונסילרות " של המאפיה אביחי מנדלבליט ושי ניצן אשר מונו לתפקידם ביוזמתו של ראש המאפיה מיכה גבאי, היו מתפטרים מתפקידם ואת תפקידם היו ממלאים אנשי חוק. במקרה כזה הייתה המאפיה נאלצת לשלם כ-60% מס (מס הכנסה+ביטוח לאומי) על הכנסותיהם השנתיות בסך של 241 מיליארד. כלומר המאפיה הייתה משלמת מיסים בסך של 146 מיליארד ₪ מידי שנה לקופת המדינה.(241X60%).

בהנחה שהיה קיים כאן שלטון חוק: קצבאות זקנה, נכות וילדים היו מוכפלות
איך היו נראים החיים של אזרחי ישראל אם המאפיה אתה משלמת את מיסיה כחוק. דהיינו מה הייתה עושה המדינה בתוספת 146 מיליארד לתקציב המדינה? להלן הצעתנו: מדינת ישראל אשר שילמה בשנת 2016 קצבאות זקנה בסך של 32 מיליארד ₪ (מצורפת מטה תמונה) הייתה יכולה להכפיל את קצבאות הזקנה ולשלם 64 מיליארד במקום 32 מיליארד. בנוסף המדינה אשר שילמה בשנת 2016 סך 12 מיליארד כקצבאות נכות כללית הייתה יכולה להכפיל את הקצבאות הללו על ידי תשלום של 24 מיליארד. בנוסף מדינת ישראל אשר שילמה בשנת 2016 סך של 18 מיליארד ₪ כקצבאות ילדים יכולה הייתה להכפיל אותן ולשלם 36 מיליארד ₪ כקצבאות ילדים.



אם היה שלטון חוק: הנטו של כל אזרח במדינת ישראל, שכיר או עצמאי, היה גדל משמעותית עקב הפחתת מסים בתלוש(מס הכנסה וביטוח לאומי)  בכמחצית.
התוספות הללו לקצבאות זקנה (32 מיליארד), לקצבאות  נכות (12 מיליארד) ולקצבאות ילדים (18 מיליארד) מסתכמות בסך של 62 מיליארד ועל כן נותר לנו מתוך הגביה העודפת של המאפיה(146 מיליארד) עוד 83 מיליארד ₪ וזאת לאחר כל התשלומים הנ"ל.

מכיוון שסך תשלומי המיסים הישירים של כלל אזרחי ישראל בשנת 2016 עמד על סך של 200 מיליארד ש"ח (מס הכנסה ובטוח לאומי- מצורפת תמונה מטה) הרי שאם היינו משתמשים בתוספת הגבייה של 83 מיליארד שגבינו מן המאפיה כי אז יכולנו להחזיר לכלל אזרחי ישראל 42% מגביית המיסים (מס הכנסה ובטוח לאומי) שנגבו מהם בשנת 2016 ובסה"כ , 83 מיליארד ₪, ולפיכך כל אזרח ישראלי, בין אם הוא שכיר ובין אם הוא עצמאי היה רואה את הנטו שלו גדל בהתאם כאשר הניכוי למיסים היה קטן ב-42%.



עלי בריקדות נפגש

אבל חברים, כל זה היה קורה אם היינו חיים במדינת חוק. מכיוון שאין זה המצב כל שאנו יכולים לעשות הוא להזמינכם להצטרף אלינו מידי מוצ"ש להפגנה של אזרחי ישראל כנגד השחיתות השלטונית. עלי בריקדות נפגש.

2 תגובות:

  1. צר לי, אבל מזה תקופה שאתה מאבד את אמוני. כלכלה שחורה זה התזרים הכולל של העסקאות, לא הרווח מהפעילות. אף אחד לא משלשל לכיסו 240 מיליארד שח. וזה בתור התחלה. עכשיו לגבי האובססיה שלך להפיל 100% מהצרות שלנו על איזה עו’ד עלום. הכלכלה השחורה כוללת נתחים גדולים מהמגזר החרדי והמגזר הערבי. למאפיה שלך אין שום קשר או דריסת רגל במוסכים בסכנין או בחנויות של סמרטוטים בבני ברק. הקונספירציות בכתבות שלך, איך נאמר בעדינות? מעלות גבה, וזה אצל מישהו שעקב אחריך תקופה. ולא!!! אני לא שליח של המאפיה, אין לי אפילו את הטלפון שלהם.

    השבמחק
  2. יקירי, כאשר משפט הפתיחה שלך הוא "מזה תקופה שאתה מאבד את אמוני" כי אני חייב לומר שגם אתה מאבד את אמוני בכנות טענותיך. אבל כמובן אין בכך למנוע התייחסות לעצם דבריך אשר הינם במקומם ודורשים הבהרה.אכן אתה צודק כי ההון השחור המתגלגל בארץ מידי שנה כולל את המוסכניק מסכנין ובירושלים ובת"א. אמר פעם ז'בוטינסקי שהחזון שלו למדינה נורמלית כולל בהכרח מדינה שיהיה בה פשע ולענייננו גם העלמות מס. במה שונה המצב כאן ממדינה נורמלית? הבה ונבדוק נתונים.ארגון זכויות האדם הבינלאומי של האום פירסם נתונים עולמיים ולפיהם גילגול ההון השחור בעולם מידי שנה מורכב בתוכו מ60% ניהול ספרים לא תקין 35% פשיעה ו- 5% שחיתות. כאשר אצלנו החלוקה היחסית מתחלפת והחלק של הפשיעה ביחד עם השחיתות מגיע ל-80% ואת זאת אני יודע מידיע אישית עקב היותי ב"כ היועץ המשפטי לממשלה לצורך גביית חובות מטייקונים, מקבלנים ומבעלי נדל"ן וזאת בתקופה של למעלה מ10 שנים. ואני שמכיר את הנתונים מקרוב וכגורם המוסמך יותר מכל אחד אחר בעניין אומר לך שסיבת הברחת מיליארדים רבים הינה שחיתות לשמה ולא שום תאום מס לקוי. זאת אני יודע כי אני טיפלתי בחובות חלוטים אשר נמחקו ולא היה כל בסיס משפטי או חוקי למחיקתם. עד שהציבור הישראלי לא יבין כי המאפיה השתלטה על רשות המיסים באופן שכל תיקי המס במדינה הפכו להיות מקור ההכנסה העיקרי של המאפיה, עד אז לא נוכל לפתור את הבעיה. רק לשם השוואה.כ-80% מהעסקים באיטליה משלמים דמי חסות שנתיים בגובה מצטבר של 100 מיליארד אירו וזאת כידוע עם כלכלה הגדולה פי חמש או שש משלנו. אצלנו כאמור מגלגלת המאפיה סכום של כ-242 מיליארד ש"ח שלשם השוואה משמעות הדבר היא שכל אזרח ישראלי משלם כל חודש אלפי שקלים בתוך תחשיב המיסים הישירים אשר במצב הנורמלי כלל לא היה צריך לשלמם בשיעור הזה.ואם השגנו את המאפיה האטלקית עליך להבין כמה המצב חמור. ואם ניקח מספרי השוואה לארצנו הרישבארצות הברית שיעור ההון השחור הוא 15% מהתמ"ג שזה מצב הרבה יותר טוב משלנו. זה נכון שיש כלכלות עוד יותר גרועות כגון רוסיה אשר שם ההון השחור הוא בשיעור 60% מהתמ"ג וכך גם הודו ופקיסטן בשיעורים דומים של 50-60%. ברור לגמרי כי ככול ששעור ההון השחור גדול כך גדל אי השיוויון וכך גדל שעור העניים. לסיום מה שמטריד אותי ומדיר שינה מעיני היא העובדה שמדינת ישראל נהייתה מדינה מושחתת ורוב ההון השחור הינו תוצאה של פשיעה מאורגנת אשר השתלטה על מערכת המשפט, הפרקליטות,נציבות שירות המדינה וןכל השירות הציבורי. לא יעלה עעל הדעת שבכל שנה אנחנו נזרים מיליארדים לכמה משפחות פשע, גם אם מדובר בעו"ד עלומים (שזהו חלק מן המוניטין המקצועי להיות עלום ולא סלב כדי לא לפגוע בעסקים).מדינת ישראל של 2017 ראויה שרשות המיסים שלה תנוהל למעשה על ידי אנשים ישרים ולא תהיה בשליטה של מספר משפחות פשע אשר למצער הפוליטיקאים המושחתים חוברים אליהם. נדמה לי שאנו חייבים זאת לילדינו.

    השבמחק