הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

13.6.2017

במוקדם או במאוחר – ועדת חקירה ממלכתית לחקירת השחיתות השלטונית והפשיעה המאורגנת


מי שסבור שמדינת ישראל תוכל לעבור לסדר היום הרגיל לאחר רצף מעשי השחיתות שהתגלו בשנתיים האחרונות, בצמרת הממסד, ללא חקירה מעמיקה על ידי ועדת חקירה ממלכתית ועם כל הסמכויות הנלוות לתפקידה, כנראה שהוא או תמים או טיפש.
האם מדינה אשר על קופת רשות המיסים שלה השתלט "הפשע המאורגן" ואשר יונק ממנה מיליארדי ₪ השייכים לציבור, והכול קבל עם ועדה ועד לרגעים אלו ממש וכפי שגם מאשר זאת מבקר המדינה, יכולה לעבור על כך לסדר היום?



האם מדינה אשר בה דוח הביקורת של הנציב לפיקוח על הפרקליטות קובע כי חוות דעת רפואיות  שונו על ידי רופאים במכון הפתולוגי, לבקשת פרקליטים ולצורכי הרשעת חפים מפשע, יכולה לעבור על כך לסדר היום?

האם מדינה אשר בה מערכת המשפט אמונה על "עשיית אי צדק" ועל כן היא מואשמת על ידי פרופ' למשפטים –פרופ' בועז סנג'רו כי לפחות 1000 איש חפים מפשע מצויים בבתי הכלא שלה, יכולה לעבור על כך לסדר היום?

האם מדינה בה מבקר המדינה בדוח מיוחד קובע כי היו זיופים חמורים במהלך הבחירות לכנסת (2015) ומורה למשטרה לחקור ואולם המשטרה גוררת רגליים בחקירתה עד שנשיאת בית המשפט העליון החדשה המשמשת כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית מתפטרת מתפקידה, האם מדינה מתוקנת יכולה לעבור על כך לסדר היום?

האם מדינה אשר בה מבקר המדינה קובע כי קרקעות יקרות באזורי ביקוש, בשטח של 50,000 דונם, השייכות לקק"ל ואשר לפי תקנונה אסורות במכירה, נמכרו בדרך לא דרך למקורבים, ומבלי שמשטרת ישראל כלל נדרשת לחקירת הפרשה, יכולה לעבור על כך לסדר היום?!
בהתחשב בכך  שכל האירועים הללו הן "טיפה אחת" בלבד בים השחיתות אשר מציף את מדינת ישראל בשנתיים האחרונות, הרי שכל בר דעת מבין כי שום כוח פוליטי, ושום אדם לא יוכל למנוע, במוקדם או במאוחר, את מה שמתבקש בהכרח – וועדת חקירה ממלכתית לחקירת השחיתות השלטונית והפשיעה המאורגנת ברשויות השלטון.

וועדה כאמור ממילא תהיה רשאית לגבות עדויות ראשית דבר מכל עובד ציבור בין אם הוא עובד פרקליטות, המכון לרפואה משפטית, מפוטר רשות המיסים, עובד שירות הביטחון, עובד משרד ראש הממשלה או כל משרד ממשלתי אחר.


מי שסבור כי מעשה פלילי כלשהו שלו מהעבר יטוטא מתחת לשטיח של וועדת החקירה הממלכתית או שייעלם מעיניה של הוועדה כפי שהועלמו תיקים פליליים של בכירי השלטון על ידי היועצים המשפטיים לממשלה ויינשטין ומנדלבליט, כי אז טעות בידו ולפיכך כבר היום הוא יכול להתחיל להתכונן למקבילה של "משפטי נירנברג" במסגרתם יהיה חייב לתן את הדין.

2 תגובות:

  1. זה לא רק בשנתיים האחרונות אלא כמעט 20 שנים.

    השבמחק
  2. יש מי ששוכחים את מפא"י שהתחילה עם הקומבינות והשחיתיות של ראשיה לפני קום המדינה והתגברו אחרי קום המדינה,רק בעלי פינקס אדום זכו לעבודה וכן הם והם בלבד בעיקר הקרובים לצלחת זכו בדירות שניקראו אז שיכון עממי , אשר נבנו במרכזי הערים הגדולות כמו ת"א ירושלים חיפה ועוד. ואולי מישהו שכח את הילדים החטופים ????? את ספיר שר האוצר שנתן את רב משאבי המדינה למשפחת עופר ועוד כמה ...

    השבמחק