הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

20.9.2017

תשע"ז – תכלה שנה וקללותיה




מבט על אירועים מרכזיים בעולם בשנת תשע"ז
אנחנו בדרך כלל בבלוג זה כותבים בשיטת ה"מיקרו" – דהיינו ניתוח של אירועים פרטניים אשר התרחשו וחשיפת הצדדים השונים של אירועים אלו. מן הסתם אירועים אילו מתקשרים בנושא הבלוג – שחיתות שלטונית אשר לדאבון הלב הפך להיות נושא מרכזי בחייהם של אזרחי ישראל ואולי אף של העולם כולו.




בגידה של מערכות השלטון באזרח
 השנה החולפת משקפת , לעניות דעתנו, את הבגידה של המערכות השלטוניות באזרחים, אשר חדלו לצערנו להיות מערכות בשירות הציבור ולמענו והפכו להיות, כלי לביטוי אישי, להעצמה אישית וכלכלית של נבחרים ורגולטורים על גבי האינטרסים של הפרט והציבור.

גל השריפות בחודש נובמבר 2011 – לא על רקע לאומני
האירוע המשמעותי הראשון בשנת תשע"ז היה גל השריפות בישראל אשר פרץ ביום 22/11/2016 ואשר הותיר אותנו פעורי פה. בתחילה ניסו לטעון כלפינו כי מדובר בגל הצתות על רקע לאומני ואולם בסופה של החקירה התברר שפני הדברים הם כלל לא כך.

ניצחון טרמפ בבחירות – ניצחון הרדידות והוולגריות
ב-08/11/2016 כידוע נבחר דונלד טרמפ לנשיא ארצות הברית ובחירתו הותירה אנשים רבים בעולם פעורי פה. הכיצד מועמד המתבטא בוולגריות, ברדידות ולעתים בטיפשות כובש את הכיסא של מנהיג העולם. אם חשבנו שהפתעת העולם ממהלך זה הייתה שלא במקומה הרי שרק לפני יום קיבלנו את האיום של "מנהיג העולם" על "מחיקת" מדינת צפון קוריאה מהמפה וכל שנותר לאנשים שעוד נותרו שפויים בעולמנו לשאול "אנה אנו הולכים?!"


פרשת הצוללות נחשפת ורק ראשו של ראש הממשלה מתחת למים
בחודש נובמבר 2016 נחשפה פרשת השחיתות המכונה "פרשת הצוללות" או תיק 3,000 אשר בא לאחר חשיפת תיק 1,000 (תיק המתנות) ולאחר תיק 2,000 (הון- שלטון – עיתון). ביום 02/01/2017 אמנם נחקר ראש הממשלה בתיק 1,000 ואולם החקירה בעניינו של נתניהו מזדחלת, מה שהביא להקמת תנועת מחאה אשר בה טרם נאמרה המילה האחרונה.

שלטון מושחת של נבחרים, רגולטורים, מקורבים ואלי הון
מעשי השחיתות השלטונית  במדינת ישראל במהלך 2017 התגלו ונחשפו בזה אחר זה, והבהירו לאזרחי ישראל שהם הפכו ל"פיונים" המובלים באף על ידי שלטון מושחת מיסודו אשר חבר לקבוצת מקורבים, אנשי מאפיה והון אשר בעזרת רגולטורים עבריינים השלימו את ההשתלטות על הכלכלה הישראלית ורתמו אותה לטובתם האישית, דבר הניכר היטב הן בפרשת הגז, הן בפרשת הצוללות והן בפרשת בזק

החמורה ביותר הינה הונאת הסייבר אשר טרם נחקרה
ואולם הפרשה החמורה ביותר בפרשיות השחיתות הן אלו אשר טרם נחשפו לציבור, הלא הן פרשות של הונאת הבחירות לכנסת בשנת  2015 , ושליטה של ארגון הפשיעה של המימסד הישראלי, באמצעי סייבר, במערכת בית המשפט, במערכת ההוצאה לפועל ולמעשה בכל המערכות הממוחשבות במדינת ישראל הן הפרטיות והן הממוחשבות. לעניות דעתנו זהו האיום הגדול ביותר על עצמאותה ועצם קיומה של מדינת ישראל.

פיגועים קשים במדינות המגבילות את זכויות הפרט
ביום 11/12/2016 התרחשו שני פיגועים קשים האחד בקתדרלת "מרקוס הקדוש" בקהיר שם נרצחו 25 איש והשני בתורכיה אשר בשל מכונית תופת ומחבל מתאבד נרצחו 46 איש בניהם 36 שוטרים. אין ספק שפיגועים חמורים אלו הוכיחו שביטחון אישי ופיזי של אזרחים מתחבר עם שמירת ערכי הדמוקרטיה וזכויות הפרט.

פרשת אליאור עזריה – סוגיות של מוסר, לאום ולאומנות
ב-04/01/2017 הורשע אליאור עזריה בהריגת המחבל ופרשה זו אשר טלטלה את הציבור הישראלי  היה בה, ולא במקרה, להעלות על הפרק סוגיות של מוסר, לאום ולאומנות.

פיגוע דריסה בארמון הנציב – מזכיר כי ירושלים טרם חוברה לה יחדיו
ב- 08/01/2016 התרחש פיגוע הדריסה של קבוצת חיילים בשכונת ארמון הנציב בירושלים אשר בו נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו 36 וכאילו הזכיר לנו את העובדה שירושלים לא באמת חוברה לה יחדיו.

ניצחון של מקרון בצרפת- אירופה מחפשת את דרכה בין הומניזם לקפיטליזם
ב- 07/05/2017  ניצח בבחירות בצרפת עמנואל מקרון אשר הופיע משום מקום וללא עבר פוליטי ממושך והוכיח שאירופה מחפשת את דרכה בין לאומיות והומניזם, ובין כלכלת רווחה וקפיטלזים.

"כאן הסתיימו שידורינו" – מסמר בארון הקבורה של העיתונות החופשית
ב-14/05/2017 הסתיימו שידורי רשות השידור הישראלית והיה בכך "תקיעת" מסמר נוסף בארון הקבורה של התקשורת הישראלית והחופשית.

בחירת רוחני באירן – סימן להתגברות ההגמוניה הרוסית
ב- 19/05/2017 בבחירות באירן נבחר הנשיא רוחני אשר היה אחראי על הידוק היחסים עם רוסיה ועל פיתוח תכנית הגרעין. מי שעיניו בראשו יכול היה להבין שרוסיה בשיטותיה הלא דמוקרטיות מתחילה לאגף את הדומיננטיות של ארצות הברית כמנהיגת העולם. ואולם ארצות הברית אשר מעמדה כמובילת העולם החופשי ניתן לה בראש וראשונה בשל הרוח הדמוקרטית שלה החלה פשוט לאבד את זה.

השחקן ג'רי לואיס הלך לעולמו – מותן של הקומדיות
ב- 20/08/2017 הלך לעולמו השחקן האגדי ג'רי לואיס והזכיר לנו, באופן סימלי,  שאחרי התאבדותו של רובין ויליאמס המחונן אפילו גיבורי הקומדיות שלנו מפנים את הזירה לטובת הדרמות והטרגדיות של עולמנו.

הוריקן הרווי והוריקן אירמה – איתני הטבע זועמים
ב-25/08/2017 היכה  ההוריקן הרווי בטקסס והרג 71 אנשים וב-05/09/2017 החרתה החזיקה אחריו ההוריקן "אירמה" תוך שהיא פוגעת בחופי פלורידה ובאיים הקאריביים, הורגת 47 בני אדם, מנתקת 6.5 מיליון תושבים מהחשמל וגורמת נזקים בהיקף של 172 מיליארד דולר בתוך שבוע.

רק סולידאריות, כיבוד הזולת וערכי הדמוקרטיה יביאונו לחוף מבטחים

אירועי טבע קשים אלו, כמו גם הידרדרותם של ערכי הדמוקרטיה בארץ ובעולם, התגברות מעשי השחיתות בארצנו אל מול המשך חוסר הביטחון האישי בארץ ובעולם, כל אלו מרמזים כי שנת תשע"ז הכתה בנו ללא רחם ואם אנו בני האדם לא נחזור אל הקו הסולידארי, הדמוקרטי, המכבד את זולתנו כי אז השנה הבאה אשר באה עלינו לטובה רק תכביד את עולה עלינו. 

תגובה 1:

  1. רשימה מעניינת ופסימית לגבי אופיים של המנהיגים וההנהגות המושכות בחוטים בתקופה זו בארץ ובעולם.
    מעניין שדווקא עלייתן של כלי התקשורת האינטרנטיים בין בני אדם, אינן גורמות להתחזקות הדמוקרטיה אלא דווקא מחלישות.
    השיימינג , הגזענות, הרוע , השנאה יוצאים כמוגלה בפייסבוק ובטוויטר ולא נותנים סיבה להיות אופטימי לגבי השנה הבאה.

    השבמחק