הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

5.10.2017

הרוצח בלאס ווגאס – "מפגע בודד" או "יריית הפתיחה" של עידן טרור הסייבר ההמוני?


הסייבר כמחלה ממהרת הינו מנגנון להשמדה עצמית
אחד מסוגי הסרטן הקטלני, לא עלינו, הינו "מיאלומה נפוצה". במחלה נדירה זו תאי הפלזמה בחלק הנגוע בגוף מתחלקים באופן בלתי מבוקר אשר מהווה למעשה מנגנון השמדה עצמית לאותו חלק ויכול להביא לקריסת הגוף כולו. האם הסייבר הפך להיות "מנגנון ואמצעי להשמדה עצמית" של המין האנושי וזאת על ידי יצירת טרור "אולטרה מודרני"? לדעתנו התשובה לכך הינה חיובית ואנו ניקח את הרצח ההמוני שהתרחש לפני מספר ימים בלאס ווגאס לצורך ניתוח המקרה והשלכותיו.

מקורות גלויים לכתבה ממחקרים חדישים ומובילים
בכתבה זו אנו ניזונו ממקורות גלויים, דהיינו ממחקרים פורצי דרך הן בתחום של חקר המוח ופיענוח הסינדרום והמאפיינים של "רוצחי המונים" והן ממחקרים חדישים ביותר של קהילת המודיעין והסייבר.

הרוצח בלאס ווגאס- חולה נפש או קורבן לאידיאולוגיה קיצונית
השאלה הראשונה אשר העולם מתחבט בה בעצם ימים אלו הינה האם "הרוצח ההמוני" בלאס ווגאס הינו מפגע עצמאי ובודד או שהוא הופעל על ידי "ארגון טרור" – במקרה הנדון ארגון דאע"ש אשר לקח אחריות על הפיגוע? על מנת לענות לשאלה נכבדה זו עלינו להידרש בראש וראשונה לשאלה מהו הפרופיל של "רוצח המוני" האם הוא מונע בראש וראשונה על ידי אידיאולוגיה או על ידי הפרעה נפשית עמוקה?

תוצאת תמונה עבור הרוצח מלאס וגאס

המניע המרכזי של רוצחי המונים – מניע אידיאולוגי
למרות שנטייתנו כאזרחים "שומרי חוק" ובעלי תודעה חברתית הינה לראות ברוצחים שפלים אלו כמונעים מהפרעה נפשית עמוקה- בבסיס פעולתם, מסתבר שרוב החוקרים רואים בעיקר במניע האידיאולוגי כמניע מרכזי העומד בבסיס פעולתם של "רוצחי המונים" כמובן מבלי לשלול קיומה של הפרעה נפשית אצל המבצע, אך לא ככזו שמהווה את המניע המרכזי לפעולה.

פרופ' ארנון אדלשטיין – 80% מרוצחי המונים הינם בעלי רציונאל שפוי
כך למשל הקרימינולוג – פרופסור ארנון אדלשטיין אשר מתמחה בתחום של רוצחי המונים ורוצחים סדרתיים בראיון לאסתי פרז בתוכנית הרדיו "בחצי היום" מסביר כי רק 20% מרוצחי ההמונים הינם פסיכופטים – המוגדרים כחולי נפש, בעוד שרובם (80%) הינם בעלי רציונאל שפוי. (ראה קישור דקה 11 ואילך)

ד"ר יצחק פריד הישראלי – מועמד לפרס נובל על מחקרו "סינדרום E"
ואולם מי שמספק לנו, לדעתנו, את ההבחנה המדוייקת והממוקדת יותר של הקלסטרון של "רוצח המונים" הינו ד"ר יצחק פריד   הישראלי אשר פיתח את התאוריה שזכתה להכרה כלל עולמית של "סינדרום E", ואף הוזמן בשנת 2015 לשטוח את מחקרו בפני וועדת פרס נובל, ולעניות דעתנו, בשל התפתחות התופעה של רצח המונים אשר אנו מעריכים כי היא עומדת להתפשט, יש להניח כי ד"ר פריד יקבל בעתיד את פרס נובל על מחקרו זה פורץ הדרך.

"רוצחי המונים" עפ"י פריד מונעים מאידיאולוגיות הנשמרות בקליפת המוח
במחקרו המעניין קובע ד"ר פריד כי "רוצחי המונים" אשר לוקים ב"סינדרום E" מונעים על ידי תפיסות, דעות, ואידיאולוגיות הנשמרות ב"קליפת המוח" – שהינה חלק במוח האופייני רק למין האנושי. זו הסיבה , מסביר ד"ר פריד ש"רצח המונים" לא קיים אצל בעלי חיים.

האם באפשרותם של ארגוני טרור כדאע"ש להשתלט על יחידים?
מכאן נשאלת השאלה מהן יכולות הסייבר של ארגוני טרור כדאע"ש והאם באפשרותם של ארגוני טרור "להשתלט" על יחידים לגייס אותם ולהפוך אותם למבצעי "רצח המוני"? הביטאון " – "סייבר, מודיעין וביטחון" של המכון למחקרי ביטחון לאומי בעריכת אלוף במיל עמוס ידלין – חושף בסדרת מחקרים שפורסמו על ידו בינואר 2017 מידע רב, שאנו נביאו כאן, אשר הינו מפתיע, אך מסביר את מה שבאמת מתרחש לנו מתחת לאף מבלי שלדעתנו ננקטים אמצעי ההגנה ומניעה ראויים הן בארץ והן בעולם.

פרופ' לקומי – דאע"ש החל כבר ב-2014 בקמפיין סייבר מוצלח
כך למשל, מירון לקומי שהינו פרופסור אורח במכון למדעי המדינה והעיתונות באוניברסיטה של שלזיה, פולין, מסביר במאמרו " לקחים מ"החליפות הוויראלית": אפקט וויראלי ככלי חדש ללוחמה פסיכולוגית" כי ארגון המדינה האסלמית- דאע"ש החל כבר בשנת 2014 בקמפיין סייבר – ג'יהאד אשר רשם הצלחה כבירה כדבריו בכך שהפך לכלי אפקטיבי ללוחמה פסיכולוגית ולגיוס המונים.

מרכז הסייבר של דאע"ש ברמה טכונלוגית של סרטים הוליוודים
עוד כותב לקומי במאמרו כי מרכז הסייבר של דאע"ש הנקרא "אל חייאת" מאויש באנשי מקצוע מיומנים, כמו אמני גרפיקה ממוחשבת, מוזיקאים לשעבר,41 צלמי קולנוע, עורכים ומומחים למניפולציות אשר רמתם הטכנית לא נופלת מזו הקיימת בסרטים הוליוודים.

פרופ' קרוסטין –חדירה ופריצה לאינטרנט ולדואר אלקטרוני ללא פיקוח
במאמר אחר בביטאון "סייבר מודיעין ובטחון" בשם " 'מלחמת אזרחים' מודיעינית: מודיעין אנושי לעומת מודיעין טכנולוגי" כותבים מחברי המאמר, ד"ר מתיו קרוסטין – פרופ' למדעי המדינה העומד בראש התכנית למחקרי מודיעין וביטחון לאומי באוניברסיטת בלוויו, נברסקה, ביחד עם פרנק ואלי שהינו בעל תואר שני בתכנית הנ"ל, כי איסוף המידע ע"י ממשלות, ארגונים ופרטים נעשה באמצעות חדירה אינטרנטית, מעקב אחרי דואר אלקטרוני והשתלטות על מחשבים מרחוק ללא כל פיקוח ותוך חריגה מגבולות הנורמות של חירויות האזרח.

פרופ' קרוסטין – שיווק תוכנות זדון ע"י מדינות וארגונים ללא פיקוח
עוד כותבים קרוסטין וואלי במאמרם הנ"ל כי שיווק תוכנות התקיפה והזדון על ידי ממשלות וגופים פרטיים משגשג ומדרדר בכך את רמת האבטחה של המרחב האינטרנטי. בנושא זה אנחנו כאן התרענו לא פעם על תעשיית שיווק "תוכנות הזדון" על ידי מדינת ישראל הן למדינות אוייב והן למשטרים דיקטטורים אשר מביאים תוכנות אלו לכל גוף או פרט החפץ לעשות בהם שימוש.

אין כל מניעה לאנשי דאע"ש לחדור למחשבים של חנויות נשק ולמאגרי מידע רפואיים כדי לגייס את המועמדים האופטימלים לביצוע פיגועים
אז אם סברנו שבמרכז "אל חייאת" של דאע"ש יושבים אנשי הסייבר של דאע"ש בחיבוק ידיים ומתבטלים הרי שאנו טועים. לאנמשים טכנים מעולים אלו אין כל בעיה, באמצעות תוכנות הזדון, להיכנס למחשבים של כל חנות נשק בארצות הברית, לאתר בהן את הלקוחות הפרטיים "הגדולים". להיכנס בהמשך לכרטיסו הרפואי של "הלקוח השמן" – כגון הרוצח שביצע את הרצח בווגאס ולהתחיל בעבודת המניפולציות על רוחו השפופה ממילא על מנת לגייס אותו לשורות הארגון ולהפעילו כמו חייל ממושמע.

אין כל מניעה שדאע"ש יעשה שימוש ביכולותיו
בהיות המניע של פשעים אלה של "הרג המונים" אידיאולוגי ביסודו, הרי שאין לדעתנו מקום לפקפק בנכונות הצהרתו של ארגון דאע"ש על אחריותו למעשה. שכן, כאשר הדבר הוא במסגרת היכולת של הארגון, הרי שאין שום מניעה ומעצור אשר ימנעו ארגון כמו דאע"ש מלעשות שימוש ביכולותיו אלו.

האם בג"צ הינו שומר סף? 
ומילה אחרונה בעניין לשומרי הסף שלנו. רק לפני מספר ימים ניתן פס"ד של בג"צ בעתירה כנגד מכירת נשק ותוכנות זדון למיאנמר (בורמה) אשר עושה בנשק זה שימוש לפשעים כנגד האנושות ולרבות רצח ילדים ותינוקות, אונס נשים ומעשי רצח המוניים. לדאבון הלב בג"צ הטיל צו איסור פרסום על החלטתו בעתירה.

בג"צ שכח את עיקרון השקיפות
בג"צ שכח את עקרון השקיפות ובפועל אינו מונע את המשך הפשעים כנגד האנושות
על פניו נראה כי בג"צ שכח את עיקרון השקיפות שניסח המשפטן האמריקאי לואי ברנדיס כי "אור השמש הינו חומר החיטוי הטוב ביותר". וכך בצד ה"נו נו נו" שאמר בג"צ לממשלה בפסיקתו ב"שושו", למעשה לחש באוזנה של הממשלה "את יכולה להמשיך בשיווק הלא מבוקר כאוות נפשך כי אנחנו לא נהיה ה"שטינקרים" שנחשוף את פעולתך".

עידן טירור הסייבר ההמוני כנגד ריכוזי אוכלוסין של "הפלביים" יצא לדרך

מצער מאוד לגלות כי ארגוני הטרור הפזורים על פני הגלובוס יכולים להמשיך ולהיות רגועים, עקב פעולתם של ממשלות, חברות מסחריות ושומרי הסף, כי שדרוג ושווק תוכנות הזדון ימשך כסדרו, עידן חיסולי הסייבר ההמוניים של "הפלביים" בשדות תעופה, בעצרות המונים, ובריכוזי אוכלוסין רק החל את דרכו, שהרי השלב שהמין האנושי החל להשמיד את עצמו החל זה מכבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה