הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

17.12.2017

האם מנכ"ל טבע – ארז ויגודמן נאלץ לבצע את רכישת חברת אקטביס ג'נריקס בעקבות סחיטה?


ויגודמן – שיבוץ לקוי לתפקיד מנכ"ל טבע
כזכור ברשימה הקודמת ציינו שמנכ"ל טבע - ארז ויגודמן הובא לחברה, בפברואר 2014, בשיא זוהרה של החברה אשר הייתה אז אחת החברות הגדולות בעולם בתחום הפרמצבטיקה. שיבוץ לתפקיד של מנכ"ל לאחת מחברות הפרמצבטיקה הגדולות בעולם ע"י מנהל שניסיונו הקודם היה ניהול חברת מכתשים אגן (ייצור כימיקלים להגנת הצומח) (2010-2014) וכן ניהול של חברת עלית- שטראוס (1998-2009) היה תמוה על פניו ואנחנו אכן חשדנו ששיבוץ זה נועד לצורך סחיטת המנכ"ל, הפלת חברת טבע וניצול הנפילה לעסקת שורט.



רצף החלטות שגויות ובלתי מקצועיות של ויגודמן עם כניסתו לתפקיד
הסיבה לחיפוש נקודת תורפה אצל ויגודמן אשר שימשה כאמצעי לסחיטתו נבעה בראש וראשונה מרצף של פעולות כושלות על פניהן (אפשר גם לומר טיפשיות) סמוך לאחר כניסתו  לתפקיד – כמו הניסיון לרכישת מיילין, רכישת אקטביס ג'נריקס ואי נסיגה מעסקת אקטביס ג'נריקס חרף הזכות המשפטית לעשות כן. כמובן נוסף לכך קיבלנו מידע ממקור שלנו ולפיו הפלת החברה בוצעה על ידי גורמים פליליים מהפשע המאורגן הישראלי.

ואכן התברר, כי לא היה קשה לאתר את "האקדח המעשן" "למעורבות פלילית" של ארז ויגודמן בחברת טבע אשר יכולה הייתה לשמש כאמצעי סחיטה והיא כנראה הייתה הסיבה להבאתו לחברה בלחצם של גורמים פליליים אשר כידוע ידם בכל.

פרשת השוחד של טבע לפקידים בכירים במזרח אירופה בשנים 2007-12
ביום 07/02/2017 דיווח עיתון הארץ על כך שיאח"ה החלה לחקור את פרשת השוחד שנתנה חברת טבע לפקידי ממשל בכירים ביותר במזרח אירופה לצורך החדרת מוצרי טבע לאותן מדינות. מדובר היה בפרשה המתייחסת לשנים 2007-2012 אשר לכאורה אין לה נגיעה למנכ"ל ארז ויגודמן אשר נכנס כידוע לתפקידו בפברואר 2014. ולכן החברה הודיעה בפברואר 2017 כי אף אחד מהעובדים הבעייתיים (הקשורים לשוחד) אינו מועסק עוד בחברה, ואפילו המנכ"ל ויגודמן בעצמו הצהיר כי " "טבע של היום היא חברה שונה מהיסוד, וההתנהלות שהובילה לחקירה הסתיימה לפני מספר שנים ואינה מקובלת עלינו לחלוטין".

ויגודמן שותף לשעבר במשרד רו"ח גדול ודירקטור בטבע 2009-12
האם אלו הם היו פני הדברים? לנו נראה שלא. שכן יש לזכור שארז ויגודמן הינו רו"ח במקצועו ואף היה שותף בעבר לפירמת רו"ח הגדולה בישראל – סומך חייקין. עקב תפקידו זה הוא שימש כדירקטור בחברת טבע בשנים 2009-2012. האם ויגודמן  כרו"ח וכחבר דירקטוריון טבע לא ידע על התנהלות זו של החברה בשנים 2009-2012. האם החברה שילמה "בשחור" לאותם פקידים בכירים במזרח אירופה. והרי חברת טבע נאותה לשלם לרשויות האמריקאיות קנס של חצי מיליארד דולר על התנהלותה זו.

כאשר קיים "אקדח מעשן" לחשד לסחיטה – חובה על המשטרה והרשות לני"ע לחקור

עם כל הכבוד, למעורבים בפרשה, לנו נראה כי יש חשש לנגיעתו של ויגודמן, במעמדו כרו"ח וכדירקטור בחברת טבע, לפרשת השוחד שניתן לפקידי ציבור על ידי החברה. נגיעה זו והסיכון להליכים פליליים כנגד ויגודמן, הפכו אותו, לדעתנו, בכל מקרה ל"פצצה מתקתקת" הקוראת לארגוני פשיעה לסחוט אותו ויש לקוות שיאח"ה תשלים את בדיקת הפרשה ותברר לא רק את זהות הנסחט אלא גם את זהות הסוחט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה