הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

24.12.2017

נתניהו אדלסון ומדינת ישראל – משלוש יוצא אחד


חתול שחור שעבר בין נתניהו לאדלסון
למי שטרם יודע זאת, ההידרדרות של יחסי נתניהו ואדלסון החלה עם חשיפת שיחות נתניהו – מוזס בתקשורת. מבחינת אדלסון, מוכנותו של נתניהו לצמצם את תפוצת "ישראל היום" נתפסה כבגידה לכל דבר ועניין.

אדלסון – מגשים החלום האמריקאי
על מנת, שנוכל להכיר מקרוב את שאיפותיו של אדלסון לגבי מדינת ישראל מן הראוי להבין את מבנה אישיותו של המליארדר האמריקאי אשר החל דרכו כמוכר עיתונים בגיל 12 והגיע למעמד של אחד מעשירי העולם.(באוקטובר 2017 הוערך הונו ע"י המגזין "פורבס" ב - 35.4 מיליארד דולר). כמובן שלהערכתנו מספר זה מהווה אולי רק עשירית מהונו הממשי שכן כידוע בתחום ההימורים רמת הדיווח לרשויות המס לוקה מאוד בחסר.



אדלסון – פריק של שליטה
ואולם מה שמאפיין את מבנה אישיותו של אדלסון לאורך כל חייו ובפרט בהשקעותיו הינו בראש וראשונה ניסיון להחזיק במוטת שליטה רחבה. כל ניסיון לפגיעה או ערעור של שליטה זו של אדלסון נתפס על ידו כאיום אישי. כך היה מאבקו המר בבן צבי עורך העיתון "ישראלי" אשר אותו מימן, וכך גם היה בתמיכתו הכלכלית בנשיא טרמפ במירוץ לנשיאות- אשר נדרש ממנו לפרוע את השטר לגבי הכרה בירושלים. כך גם היה כאשר נתניהו נתפס על ידו, כמפקיר את האינטרסים של עיתונו  לטובתו האישית בפרשת נוני מוזס.

אדלסון – שליטה מרחוק בכל הנעשה במדינת ישראל
למצער, כניסתו של אדלסון לכלכלה הישראלית כלל לא הצטמצמה לעיתון "ישראל היום" ואף לא לתחומים כלכליים בלבד אלא לכל שטחי החיים: פוליטיקה, כלכלה, מינויים ממשלתיים, והממסד המשפטי במדינה. כל זאת עלה בחקירה המקיפה שמנהלים השב"כ ויאח"ה אשר אחד מספיחיה הקטנים הינה "פרשת ביטן".

השחיתות – סימפטום למחלה "מדינה בתוך מדינה"
בשב"כ המופקד, על פי חוק, על שמירת המשטר הדמוקרטי במדינה ובמשטרת ישראל הובן מעל לכל ספק כי נוצרה כאן "מדינה בתוך מדינה" אשר פרשיות השחיתות הן רק סימפטום של המחלה ואילו המחלה עצמה הינה איבוד השלטון במדינה לטובת גורם חיצוני.
מזה תקופה ארוכה לוחצים הארגונים שהוזכרו לעיל וכן שומרי הסף השונים על נתניהו לבצע סיבוב פרסה על מנת "להציל את המדינה" ואולם כל עוד לא נדחק ראש ממשלת ישראל לפינה סירב לבצע סיבוב פרסה זה.

בהיעדר שיתוף פעולה מצד נתניהו סיכויי ההצלחה קטנים
ויודגש מיד, ללא שיתוף פעולה מלא מצדו של נתניהו הסיכוי להשתחררות של מדינת ישראל מניהול חיצוני של המדינה הינו תהליך קשה מאוד אשר יימשך שנים ארוכות וספק אם יצליח. מאידך הקו של שיתוף פעולה, של נתניהו עם רשויות החוק, יכול לאפשר החזרת השליטה במדינה לאורגנים המקומיים, דבר שאינו בדיוק מתקיים כיום.

עסקת תן וקח הינה הפתרון היחידי להצלת הדמוקרטיה הישראלית

כמובן, שמהלך כאמור יחייב את רשויות החוק במסגרת עסקת טיעון להצטמצם כלפי נתניהו בהגשת כתב אשום בתיק 1000 בלבד, בגינו כפי הנראה יאלץ להתפטר מתפקידו, ואולם היתרון הגדול של המהלך המשותף והעסקה שבין הצדדים יכולים להוות את הצעד המשמעותי ביותר למיגור השחיתות ממסדרונות השלטון במדינת ישראל, ולחיסול ההשפעה החיצונית על הממסד הישראלי, דבר המהווה כיום את האיום המרכזי ביותר על הדמוקרטיה הישראלית.   

תגובה 1:

  1. מה זה יעזור אם נתניהו יתפטר? מה הבעיה לקנות ולהריץ מועמד חדש? מי אמר שהמועמדים המובילים בליכוד כבר לא נמצאים בכיסו של אדלסון?... כסף קונה היום הכל. כך קנו נשיאים בארה״ב, כך נבחר נשיא בארה״ב וכך ימשיך להיות.

    השבמחק