הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

23.2.2017

היועץ המשפטי הקודם יהודה וינשטיין: "קיים חשש כי התנהלותו של מנדלבליט....יערערו במידת מה את אמון הציבור במוסדות השלטון"


ביום 20/05/2015 עם תום חקירת המשטרה בפרשת הרפז הכין היועץ המשפטי הקודם – יהודה וינשטיין חוות דעת, המופנית לראש הממשלה בנימין נתניהו, לגבי תפקודו של ד"ר אביחי מנדלבליט כפרקליט הצבאי הראשי בפרשת הרפז.

באותה עת שימש מנדלבליט כמזכיר הממשלה ויהודה וינשטיין בחוות דעתו המליץ לראש הממשלה ולממשלה כולה לשקול את המשך  העסקתו של מנדלבליט כמזכיר הממשלה וזאת נוכח הכשלים בהתנהגותו.




חוות הדעת היא חריפה ביותר בחומרתה כלפי מנדלבליט ובין היתר נאמר בה בהקשר אליו כדלקמן:
"מנדלבליט לא קיבל על עצמו את האפשרות כי פעל שלא כהלכה וממילא, גם לא הביע חרטה כלשהי על אילו ממעשיו. בהתנהלותו זו יש לטעמי כדי להטיל דופי באמינותו של מנדלבליט" (סעיף 25 לחוות הדעת המצורפת מטה).

"בהתנהלותו בפרשה הנוכחית ובעיקר בתגובותיו למבקר המדינה ולמשטרה, יש בו כתם ערכי נורמטיבי"(סעיף 27 לחוות הדעת).

"קיים חשש כי התנהלותו של מנדלבליט...יערערו במידת מה את אמון הציבור במוסדות שלטון החוק" (סעיף 28 לחוות הדעת).

מי שנמצא לא ראוי להמשיך בתפקידו כמזכיר הממשלה בשל כשל ערכי ונורמטיבי קיבל מהממשלה את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה תפקיד אשר כידוע נדרש לו אדם הנקי מכל רבב ולא אדם אשר התנהגותו וערכיו יערערו את אמון הציבור במוסדות השלטון.
בעקבות קבלת חוות הדעת הנ"ל לידי כותב שורות אלו הוגשה ביום 23/02/2017  בקשה לבית המשפט הגבוה לצדק לצירוף חוות הדעת הנ"ל לעתירה בתיק בג"צ 4344/16 אשר הוגשה כנגד אביחי מנדלבליט וכנגד ראש הממשלה- בנימין נתניהו בגין קיום ניגוד עניינים אצל היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של ראש הממשלה.(העתק הבקשה מצורפת מטה)

תצהיר תמיכה בבקשה לצירוף חוות הדעת לבית המשפט העליון

14.2.2017

בג"צ הינו הגורם היחיד אשר ישלח את נתניהו לקיסריה

משהו רקוב ומושחת בממלכת נתניהו
מידי יום מתבשרים אזרחי ישראל על פרשיית שחיתות אחרת כאשר ברור לכל כי רוח "המפקד" – קרי ראש הממשלה, שורה על כל המערכת הממסדית, הן הממשלתית והן המוניציפלית. ברור שכאשר ראש הממשלה עצמו מעורב עד צוואר באין ספור פרשיות פליליות, 1000, 2000, 3000, 4000 והיד עוד נטויה כי אז "משהו רקוב בממלכת נתניהו" 

שומרי הסף "איבדו כיוון" בהגנה על הציבור
ואולם, כל עוד לא נבין ששומרי הסף ובראשם היועץ המשפטי לממשלה איבדו כיוון במהלך של שמירת ערכי "שלטון החוק" והפכו לעושי דברו של נתניהו, עד אז, ספק אם נתניהו ירגיש חובה כלשהי לנטוש את כיסאו שכן כבר ברור לכל כי אפילו קורט אחד של "בושה" לא נותר לראש הממשלה ולממשלה כולה, ואיך שהוא הם מצליחים לחיות עם הבושה ללא כל הפרעה ואפילו בגאווה.



"ארץ נעדרת" חושפת התנהלות לא חוקית של נתניהו כשר תקשורת
בפוסט שפורסם אתמול בבלוג "ארץ נעדרת" חשפנו עובדה רבת משמעות על אופן התנהלותו של ראש הממשלה כשר התקשורת. מדובר במתן הוראות לחסימת אתרים ופוסטים לספק האינטרנט- בזק בינלאומי, אשר בבעלות חברו של נתניהו (חברות בגינה הורה היועץ המשפטי לנתניהו לחדול לעסוק בענייני אלוביץ).

אז אמנם, היועץ המשפטי הגביל את נתניהו לעסוק בענייניו של אלוביץ, אולם הוא לא הגביל את נתניהו להשתמש באלוביץ לצורך שמירת האינטרסים שלו וקבלת צנזורה על כל מערכת המחשוב הממשלתית לפוסטים אשר אינם אוהדים אותו. (מצורף הקישור)

בתגובה לבג"צ נתניהו ומנדלבליט האמינו שיצליחו לעבור את משוכת בג"צ
אמנם, עד לפרסום הנ"ל ב"ארץ נעדרת" סבורים היו נתניהו ומנדלבליט שהם יצליחו לחמוק מן הראדר של בג"צ ושל הציבור. זה החל בבג"צ 631/17 של התנועה לאיכות השלטון אשר הוגש ביום 12/01/2017 כנגד החזקת תיקי התקשורת והחוץ בידי נתניהו בין היתר בשל ניגוד עניינים עם מקורבו של נתניהו שאול אלוביץ והמשיך בבג"צ 712/17  בעתירה של חה"כ יצחק הרצוג וסיעת המחנה הציוני, אשר הוגשה ביום 22/01/2017 כנגד המשך החזקת תיק התקשורת על ידי נתניהו, במיוחד על רקע שיחות נתניהו- מוזס שפורסמו בערוץ 2.

נתניהו מאותת שלא יוותר על תיק התקשורת
כך למשל, כבר ביום הגשת העתירה (22/01/2017) לבג"צ ע"י יצחק הרצוג כנגד ראש הממשלה וכנגד אביחי מנדלבליט, דאגו המקורבים להדליף לתקשורת את התבטאותו של נתניהו מהעבר לפיה יהיה מוכן לוותר להרצוג על תיק ראש הממשלה אך לא על תיק התקשורת. (מצורף הקישור מאתר סרוגים)

נשיאת בית המשפט העליון מורה על דיון בעתירות בהרכב מורחב
מכל מקום, נוכח עמדתה המקדמית של המדינה אשר הוגשה לבג"צ ולפיה נתניהו אינו מוכן לוותר על התיקים שבידיו (תקשורת וחוץ), הוציאה ביום 31/01/2017 נשיאת העליון, מרים נאור צו על תנאי כנגד נתניהו ומנדלבליט ואף הורתה על קיום דיון בהרכב מורחב בשתי העתירות שהוגשו בענין ואוחדו. (מצורף קישור)

הפרסום של הקנוניה נתניהו – אלוביץ ב"ארץ נעדרת" טרף את הקלפים
בהתאם להחלטת הנשיאה מיום 31/01/2017 היה על המדינה להגיש תצהירי תשובה לעתירת עד ליום 20/02/2017 ואולם מה שטרף את הקלפים הינו פרסום הפוסט בבלוג "ארץ נעדרת" אשר פירט שלב אחר שלב איך פעל נתניהו הן לביצוע תיקוני חקיקה והן לשימוש בסמכותו כראש ממשלה להפעלת צנזורה (סינון אתרים) על ידי ספק האינטרנט אשר בבעלות חברו שאול אלוביץ (בבחינת יד רוחצת יד).

נתניהו מביע נכונות לוותר על תיק התקשורת
לשמחתנו הרבה, עוד בטרם "יבשה הדיו" על הפוסט שנכתב ופורסם בארץ נעדרת ביום 13/02/2017 והנה כבר היום (14/02/2017) על הבוקר נתבשרנו ממספר כלי תקשורת כי בכוונת נתניהו לוותר על תיק התקשורת. (מצורפים קישורים)

נוכח הרפיון במערכת אכיפת החוק: בג"צ הינו היחיד שיכול להביא להגשת כתב אישום הולם כנגד בנימין נתניהו

המסקנה העגומה מאופן התנהלותו של ראש ממשלת ישראל הינה כי ראש הממשלה יכול להתנהל במשך שנים בניגוד לחוק ותוך הפרתו ואולם שני תנאים מצטברים נדרשים על מנת שראש הממשלה יפסיק את התנהלותו בניגוד לחוק האחת היא שהוא יידרש ליתן הסבר לבית המשפט והשנייה שהוא ייתפס "על חם" בביצוע פעולות בניגוד לחוק. ללא קיום שני תנאים אלו במצטבר ימשיך נתניהו בהתנהלותו בניגוד לחוק כבימים ימימה. אשר על כן אנו סבורים כי בגין כל הפרשיות הפליליות שנכרכו סביב ראש הממשלה מן הראוי לשים מבטחנו בבג"צ אשר אמור לדון ביום 10/03/2017 בעתירות השונות אשר הוגשו כנגד ראש הממשלה וכנגד היועץ המשפטי לממשלה, ואשר במסגרתן יהיה רשאי בג"צ לבקר את שיקול הדעת של מנדלבליט בכל הפרשיות הפליליות ואגב בדיקת חומר הראיות בפרשיות השונות. 

5.2.2017

עוה"ד יוסי כהן - איש העסקים הנוסף שהיה אחראי באופן קבוע לאספקת סיגרים לנתניהו


כידוע פורסם לאחרונה בתקשורת על ארבעה אנשי עסקים נוספים אשר סיפקו "מתנות" על בסיס קבוע למשפחת נתניהו.(מצורף קישור)

ביקשנו לדעת ממקורותינו פרטים על אחד מאנשי העסקים הנ"ל על מנת שנוכל בעזרת הנתונים לסייע ליועץ המשפטי לממשלה בהכנת כתב אישום על עבירת שוחד. כידוע היועץ המשפטי לממשלה "מתפלש" מתוסכל בין ספרי החוק והמשפט כמעט שנה ולדאבון הלב לא מוצא את ידיו ורגליו ועל כן אנו נשמח לסייע לו.


ובכן, עוה"ד יוסי כהן היה ספק סיגרים קובנים (מהסוג המאוד איכותי ויקר) על בסיס קבוע, לראש הממשלה. כאשר המלאי היה אוזל לראש הממשלה היה דואג מיד עוה"ד כהן לחדש לנתניהו את המלאי על חשבונו וזאת במשך תקופה ארוכה ואף ייתכן שעד עצם ימים אלו.

מה קיבל עו"ד יוסי כהן בתמורה? כידוע  קיבל עו"ד כהן את ייצוג הגברת נתניהו, הייצוג אשר כידוע ממומן על ידי הקופה הציבורית. ואולם עבירת שוחד זו היא מינורית ולא הולמת עבריין סידרתי כראש הממשלה ולפיכך אנו נמציא כאן מעט הנחיות לצוות החוקר של יאח"ה כדי שיוכל  "בשעת רצון" אולי להשלים את עבודתו ולמצוא בסיס מוצק לעבירת שוחד בהיקף גדול.

כל שצריך צוות החקירה הוא לבדוק את את תיקיו של עוה"ד יוסי כהן אשר נזקקו בשנתיים האחרונות לאישור של רשות רגולטורית כלשהי. אנחנו מבטיחים לצוות החקירה שהוא ימצא לא מעט תיקים כאלו ואז יהיה תפקיד הצוות לבדוק עם הרגולטורים הנוגעים בדבר, האם הוזכר בשלב מסוים שמו של ראש הממשלה או עוזריו ואיך בפועל נתקבלו ההחלטות.


ולמי שאינו מצוי בתחום העסקים והעסקאות אנו נאמר כי אנשי עסקים רבים נזקקים באופן משווע לאישורים של הרגולטור ומוכנים לשלם הרבה מאוד כסף (מאות אלפי דולר) כדי להבטיח את קבלתם. ובזה סיימנו כאן את שעת הייעוץ המשפטי והכלכלי לצוות החקירה וליועץ המשפטי לממשלה שעומד בראשה.

2.2.2017

דוח מבקר המדינה: שוד הקרקעות הגדול (51,000 דונם) של מקורבי ראש הממשלה. ועל מה הוצא צו איסור פרסום?


איך השתלטו קבלנים , יזמים ואנשי מאפיה על הקרקעות היקרות במדינה
כתבה זו, מתייחסת לדוח מבקר המדינה בעניין קק"ל אשר פורסם ביום 18/01/2017, וסוקרת כיצד השתלטו מקורבי ראש הממשלה (קבלנים יזמים ואנשי "מאפיה") על מיטב קרקעות המדינה באזור הביקוש הגבוהים ביותר בארץ תמורת "נזיד עדשים".

שיטת ההשתלטות: הונאה
התחכום וההונאה הגלומים בהשתלטות העבריינית על קרקעות המדינה כפי שסוקרו בדוח המבקר (חלקו עדיין תחת איסור פרסום), נראה שצריכים להילמד בבתי ספר לעבריינים צעירים, אם קיימים כאלו, הגם שנראה היום שאין צורך להקים בתי ספר כאלו בארצנו שכן מדובר בכישרון טבעי שניחנו בו הן ראש הממשלה והן מקורביו.

קק"ל אינו רשאי למכור קרקעות – השיטה שנבחרה עסקה סיבובית
 בשעה שכל המדינה עוסקת בסיגרים ובשמפניה ורודה בבית ראש הממשלה, בה בעת "נלקחו" מן המדינה או שמא נאמר ניתנו על ידה מאות ואלפי מגרשים למקורבים, באזורי הביקוש החמים ביותר במרכז הארץ ובעיקר בתל אביב(כדוגמת רחוב דוד המלך 2, רחוב דפנה, רחוב סירקין 2, רחוב פנקס, שכונת מעוז אביב) אשר שווין על פי דוח המבקר 3 מיליארד ₪, בנזיד עדשים.

דוח המבקר: להיכן נעלמו שלושה מיליארד ₪ שחייבת רמ"י לקק"ל?
עד כאן הפתיחה, ומכאן למעשה ההונאה. כבר במבוא לדוח מיוחד שפרסם המבקר כותב המבקר כדלקמן:
"2. דוח ביקורת זה מצביע על ליקויים חמורים, עמוקים ויסודיים הנוגעים לאופן שבו קיבלה הנהלת קק"ל בשנים 2014-2012 החלטות בנוגע למימון ולביצוע של מאות פרויקטים בהיקף כספי כולל של כמיליארד ₪" (הקישור לדוח מצורף עמודים רלוונטיים 171-174)
עוד כותב המבקר בהמשך כדלקמן:
"על פי אומדני קק"ל המעודכנים לאוגוסט 2014 , רמ"י חבה לה כ 2.86- מיליארד"

בחירת נתניהו ב-2009 - המאפיה השלטונית מתכננת עוקץ קרקעות לקק"ל
אז לפני שנשאל לאן נעלמו 2.86 מיליארד ₪ הבה ונבין את השיטה. על פי אמנת קק"ל מנועה קק"ל הייתה למכור ולממש קרקעות. ואולם נוכח העובדה שבבעלות קק"ל ישנן קרקעות באזורי הביקוש החמים ביותר, מה שנקרא, פריים לוקיישן, חמדו היזמים והקבלנים המקורבים לראש הממשלה קרקעות אלו. "המאפיה" השלטונית אשר התרכזה סביב ראש הממשלה כבר משנת 2003 בעת היותו שר אוצר ואשר כללה את רשות המיסים, האפוטרופוס הכללי, הפרקליטות וכולם בניצוחו וניהולו של עו"ד מיכה גבאי. מאפיה זאת, עם קבלת ראשות הממשלה על ידי נתניהו בפברואר 2009 ישבה על המדוכה על מנת לבנות תוכנית עסקית לצורך השתלטות המקורבים על קרקעות המדינה בנזיד עדשים.


שיטת הונאה - עיסקה סיבובית יזמים- רמ"י – קק"ל - שלב א הסכם בין רמ"י לקק"ל ובו מנגנון החלפת קרקעות
התכנית שהגבשה הייתה חתימת הסכם עקרונות בין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לבין קק"ל ולפיה רמ"י מתוקף היותה מנהלת הנכסים של קק"ל תבצע החלפת נכסים עם קק"ל. דהיינו קק"ל תעביר לרמ"י את הקרקעות באזורי הביקוש החמים בארץ ואילו המדינה תפצה את קק"ל בקרקעות פנויות בנגב ובגליל. (הלינק להסכם העקרונות משנת 2009 בין הצדדים מצורף)

ממאי 2009 החלו יזמים באיסוף נכסי קק"ל ובעריכת עסקאות על תנאי עם רמ"י
הסכם העקרונות הנ"ל אשר נחתם בחודש מאי 2009 היה האות לכל אנשי העסקים המקורבים לראש הממשלה להתחיל ב"איסוף נכסים" במחירי מציאה באזורי הביקוש הלוהטים ביותר בארץ ובעיקר בתל אביב וכל זאת כדי שביום שיינתן האות (וייחתם הסכם סופי בין המדינה לקק"ל) יעברו הקרקעות באמצעות רמ"י מקק"ל ליזמים.

הסתרת העסקאות על ידי רמ"י באמצעות הפרת חובת הדיווח לקק"ל
 בשנים 2009 ואילך ובפרט בשנים 2013 ו-2014 נערכו עסקאות רבות ומותנות בין היזמים המקורבים לראש הממשלה לבין רמ"י לגבי הקרקעות של קק"ל ואולם כדי להותיר חופש פעולה למנהל לממש את הנכסים ב"מחירי מציאה" למקורבים, נמנעה רמ"י להעביר בשנים 2013-2014 דוחות לקק"ל, וכפי שכותב המבקר בדוח מטעמו כדלקמן:
"במרץ 2015 כתבה קק"ל למשרד מבקר המדינה בנוגע לאומדן החוב האמור, כי מדובר רק בחובות שידועים לקק"ל במסגרת ניהול המקרקעין ואפשרי שישנם חובות נוספים אשר אינם ידועים לקק"ל עקב חוסר מידע וסירוב רמ"י למסירת מידע".

נובמבר 2015 –חתימת עסקה בין המדינה לקק"ל ואימוץ החלפת הקרקעות
עכשיו, כאשר העסקאות בין היזמים המקורבים למנהל בוצעו וזאת מבלי לתת דיווח לקק"ל כנדרש, כל שנותר הוא לערוך הסכם בין המדינה לקק"ל לצורך אישור טיוטת הסכם העקרונות משנת 2009 (המאפשרת חילופי קרקעות בין קק"ל ורמ"י) וקביעת מנגנון פיצוי על ידי הממשלה לקק"ל בגין הקרקעות שהועברו. ואכן ביום 18/11/2015 נחתם ההסכם בין הממשלה לקק"ל.(מצורף הקישור ותשומת הלב הינה לסעיף 4 להסכם העוסק בחילופי הקרקעות)

מיד עם חתימת ההסכם – "מכירת חיסול של נכסי קק"ל"
כמובן שחתימת ההסכם בין המדינה לקק"ל פתחה את "השיבר" לצורך השלמת העסקאות שנעשו על תנאי בין היזמים למנהל לגבי קרקעות קק"ל. וכך ביום 05/09/2016 מתאר העיתון "דבר ראשון" את השטף של מאות העסקאות שבוצעו בקרקעות קק"ל ותוך עקיפה של אמנת קק"ל האוסרת על מכירת קרקעות ותחת הכותרת "קק"ל – מכירת חיסול"

שווי הקרקעות שנמכרו ליזמים – שלושה מיליארד- מהו המחיר ששולם?
כל מה שנותר לנו לברר הוא מהו הסכום ששולם לרמ"י על ידי היזמים באמצעות קומבינת העברת/ מכירת הקרקעות עבור הנכסים הללו היקרים מפז אשר על פי דוח המבקר שווים בספרי קק"ל נכון לאוגוסט 2014 היה  2.86  מליארד ₪ כדלקמן:
" על פי אומדני קק"ל המעודכנים לאוגוסט 2014 , רמ"י חבה לה כ 2.86- מיליארד "
על פי שורת ההיגיון, היקף שווי הקרקעות הייחודיות הללו לא יכול להיות פחות משווי הקרקעות בספרי קק"ל ואף בפועל לדעתנו גבוה בהרבה. אלא שעל נתונים כספיים אלו בדוח המבקר הוטל צו איסור פרסום ולפיכך דוח המבקר נקטע בארבע מקומות (עם סימון של....) בהן אמורה להיחשף התמורה כדלקמן:
"לאחר סיום עבודת הצוות בפגישה בדרג מנכ"לים - הציגה קק"ל דרישות כספיות חדשות בהיקף כ 3- מיליארד ש"ח, תגובת מנכ"ל רמ"י בדיון הייתה שהוא אינו יכול כלל לדון בדרישות כאלו והנושא יועבר להכרעת ראש ממשלה..."


ראש הממשלה מחליט לגבי מחיר הנכסים ליזמים- מדוע?
מה הייתה הכרעת ראש הממשלה לגבי שווי הנכסים שנמכרו למקורביו בקומבינה? מהיכן הסמכות של ראש הממשלה להחליט בדבר שווי הנכסים הללו? האם לראש הממשלה הכשרה של שמאי מקרקעין? מהו גודל ה"סיבוב"- "העוקץ" שעשו מקורבי ראש הממשלה על חשבון קק"ל- איננו יודעים. האם נדע את התשובה לכך? האם יוסר צו איסור הפרסום? לעניות דעתנו התשובה הינה שלילית. להזכירנו כאשר נתפס ראש יאח"ה מנשה ארביב בעבירת שוחד ברורה הוא לא הובא לדין וזאת עקב המידע שהיה בידו לגבי ראש הממשלה וכנ"ל רות דוד אשר שימשה קונסולירה של המאפיה ו"חפרפרת" בתוך הפרקליטות אשר "חולצה" כמעט ללא פגע בשל האינפורמציה שבידיה על ראש הממשלה. מכל אלו ניתן להבין שבוודאי שלא ייחשף מידע אשר יפליל באופן ישיר את ראש הממשלה. זהו אופן הפעולה המקובל בכל המשטרים הפשיסטיים וראוי להתחיל להפנים זאת.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל קק"ל מוצנח לראשות הביטוח הלאומי לצורכי השתקה וועדת הכנסת לביקורת המדינה מצטרפת לשתיקה
בינתיים, על מנת לשמור על שקט תקשורתי, מנהל קק"ל היוצא, מאיר שפיגלר, על מנת לקנות את שתיקתו, קיבל מינוי מנתניהו של ראש המוסד לביטוח לאומי. וזאת ביחד עם צו איסור הפרסום, חברי כנסת מבוייתים, ועם ישראל שבוהה לשמיים נראה שראש הממשלה ימשיך לתעתע עוד חודשים ארוכים באזרחי המדינה.(מצורף קישור לדיון של הועדה לביקורת המדינה בדוח המבקר מיום 23/01/2017).

1.2.2017

צו 8 לכל אזרחי ישראל – נא להתייצב בכיכר מלכי ישראל ביום  02/02/2017 שעה 1930- "ביבי התפטר לאלתר"


בכל יום שואלים עצמם אלפי זוגות צעירים איזו מדינה היא זו שמחירי הדירות
בה הינם מהגבוהים בעולם?
 בכל יום שואלים עצמם מיליון ילדים רעבים איזו מדינה היא זו שלא דואגת לביטחון התזונתי של ילדיה?
בכל יום שואלים עצמם כל אזרחי ישראל איזו מדינה היא זו שמחירי מוצרי
המחייה בה הינם מהגבוהים בעולם?
 בכל יום שואלים עצמם הנכים, ניצולי השואה, משפחות חד הוריות וכל
אלו שמרכיבים את "החוליה החלשה בשרשרת" איזו מדינה היא זו אשר אינה
מאפשרת לכלל אזרחיה קיום בכבוד?
 בכל יום שואלים עצמם אזרחי ישראל איזו מדינה היא זו שכל העושר הגדול שלה- מובילה בעולם בעתודות גז לנפש, מובילה בעולם בייצוא סייבר של 6 מיליארד דולר בשנה, מובילה בעולם בחברות סטארט אפ, מובילה בעולם בפיתוחים חקלאיים- לא מגיע אל האזרחים?
בכל יום שואלים עצמם כל אזרחי ישראל איזו מדינה היא זו אשר איבדה את ערכי ארץ ישראל היפה והטובה של פעם- הערבות ההדדית, האנושיות, השלום והאחווה?




ביום אחד בשנה, 02/02/2017, חייב כל אזרח ישראלי לשאול את עצמו מה הוא יכול לעשות למען המדינה כדי שהיא תחזור להיות ארץ ישראל היפה והטובה?


ביום חמישי, 02/02/2017 בשעה 1930 אנחנו נתייצב בכיכר מלכי ישראל ונקרא בקול ברור ותקיף לראש ממשלת ישראל – בנימין נתניהו, אשר נכשל בתפקידו להתפטר לאלתר.