הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

21.4.2018

הדד ליין לעזיבת נתניהו (29/05/2018) – לאחר מועד זה שרה נתניהו לא תוכל למנוע העתקת מגוריה לנווה תירצה



פרישה ללא הגשת כתב אישום כנגד בני הזוג נתניהו
כזכור אנחנו דיווחנו לאחרונה ב"ארץ נעדרת" על הסדר שהתגבש בין הרשויות החוקרות לבין משפחת נתניהו, ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, לפיו נתניהו ייצא בקרוב לנבצרות, כאשר מירי רגב תמלא את מקומו, וכנגד בני הזוג נתניהו לא יוגשו כתבי אישום אלא ישולם קנס כספי בלבד.
יצוין כי המידע בדבר ההסדר עם משפחת נתניהו בדבר פרישה ללא העמדה לדין, לא הגיע רק לאוזננו אלא הודלף כבר לפני כחודשיים גם לכלי תקשורת אחרים.



נתניהו משייט בעולם מקביל
נתניהו, כהרגלו, מותח את החבל עד תום מבלי לחוס לרגע על שלטון החוק במדינת ישראל אשר הופך פלסתר. וכך במקום להרכין ראש ולהשפיל מבט כאשר קופת שרצים נשרכת אחריו, הוא נואם בטקס המשואות אל מול פני האומה כאילו זה אתה שב, כגיבור מנצח, משדה הקרב של מלחמת העולם השנייה ולא כאחד שהפך את מדינת ישראל לבירת הפשע המאורגן העולמי.

הדד ליין  להליכי אכיפה חילופית – עיצומים כספיים - שנתיים
ואולם נשאלת השאלה, מהו הדד ליין המוקצב בחוק למהלך זה של פרישה עם עיצום כספי וללא כתב אישום כנגד שני בני הזוג? ובכן הנחיות היועץ המשפטי לממשלה מיום 18/04/2016 (הליכי אכיפה חילופית- עיצומים כספיים) קובעות כי מרגע גילוי העובדות הנוגעות לכתב האישום ועד סיום הטיפול של היועץ המשפטי לממשלה בהסדר של אכיפה חילופית, אסור שיחלפו יותר משנתיים.(סעיף 8.2 להנחיות היועץ המשפטי לממשלה).

המועד האחרון להסדר לשרה נתניהו–אי הגשת כתב אישום (29/05/2018)
לאחר המועד האמור (שנתיים) לא ניתן לפטור חשוד מהגשת כתב אישום באמצעות אכיפה חילופית (עיצום כספי). מכאן שלגבי בנימין נתניהו מכיוון שהמלצות המשטרה בתיקי 1000 ו- 2,000 הוגשו רק בחודש פברואר 2018  הרי שהדד ליין הינו שנים קדימה. ואולם לגבי שרה נתניהו אשר המלצות המשטרה בתיק המעונות הוגשו לגביה כבר ביום 29/05/2016, ואף היועץ המשפטי לממשלה החליט ביום 07/09/2017 על הגשת כתב אישום כנגדה בתיק המעונות, הרי שאם רוצים לפתור אותה מהגשת כתב אישום אסור שההסדר האמור יהיה לאחר יום 29/05/2017 (שנתיים) שכן לאחר המועד האמור לא יהיה מנוס מהעמדתה של שרה נתניהו לדין.

שרה נתניהו לא תוותר על ההסדר
כאשר לשרה נתניהו יש לא אחת את המילה האחרונה בבית ברחוב בלפור בנושאים הרי גורל, קשה לתאר את אפשרות שהגברת נתניהו תוותר על ההסדר הכולל המפליג לבני הזוג, ולה בפרט, עד לתאריך האמור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה