הקדמה

חברים יקרים, אמר פעם הפילוסוף והסופר הצרפתי וולטר, אשר חי במאה השמונה עשרה "אני לא מסכים עם שום מילה שלך, אבל עד נשמתי האחרונה אלחם על זכותך לומר את דבריך". בצידה של הזכות ל"חופש הביטוי", אותה הביע וולטר במשפט, מסתתרת מאחורי הפרגוד זכות נוספת שאותה תבע - והיא זכותו ל"שינוי דעה." איני יודע כיצד התעצבה אצלכם תפיסת העולם. איני יודע אם האמת שאתם דוגלים בה ומאמינים בה היא זו בדיוק שתמכתם בה לפני שנים ארוכות. אני יודע שאצלי ואצל רבים אחרים תפיסת העולם עברה תהליך ושינוי מבורכים עם השנים. האמת שלי, הערכים שלי גם הם התבגרו, התחדדו והתעצבו עם הזמן. אז אם אתם פתוחים ללמוד ולבחון דעות אחרות? ואם אתם מוכנים ללמד ולהביע דעתכם על נושאים שונים ועל כל דבר שבעולם? אתם מוזמנים להיות אורחיי בבלוג זה, לקרוא ולהגיב ללמוד וללמד (הזינו את כתובת המייל שלכם לקבלת עדכונים). כל אשר אני יודע, למדתי מכם ועד נשימתי האחרונה אלחם על זכותכם ללמד אותי וללמוד ממני...

15.4.2018

האם נתניהו עומד להודיע בקרוב על נבצרות? ומי אמור למלא את מקומו?



עד מתי?
השאלה הנשאלת בימים אלו בכל בית בישראל הינה עד מתי? כלומר עד מתי ימשיך בנימין נתניהו ב"עסקים כרגיל" כראש ממשלת ישראל ויימנע מלצאת לתקופת נבצרות?


המהלך של נבצרות ביוזמת נתניהו אלשיך וארגמן מבשיל
על פני הדברים, ההתרשמות שלנו משיחות עם מקורותינו הינה כי המהלך של יציאה לנבצרות ביוזמת נתניהו ובתמיכה מלאה של המפכ"ל – רוני אלשיך ושל ראש השב"כ – נדב ארגמן, מבשילה וקרובה מאוד.
כמובן שנשאלת מיד השאלה לגבי זהות ממלא מקומו של נתניהו בתקופת הנבצרות? ובכן, כידוע אנחנו רמזנו, כבר ביום 26/03/2018 ומיד עם סיום חקירתו האחרונה של בנימין נתניהו, על "הטריגר" האחרון אשר הוביל ל"סיכום הדברים" בין אלשיך וארגמן לבין נתניהו.

הקושי לקבל הסדר שהתגבש בין נתניהו לראשי מערכת האכיפה והביטחון
יצוין, כי לציבור היה קשה מאוד לקבל את המידע לגבי המהלך של ראשי מערכת אכיפת החוק והביטחון ללכת להסדר כלשהו עם נתניהו. הדבר כמובן נבע מהרצון הלגיטימי של הציבור להעניש עבריין על מעשיו הפליליים ובכלל זה ראש הממשלה כראשון בין שווים.

אנחנו כאן לא ניכנס לפירוט יתר באשר למעמדו המדויק של נתניהו (עד מדינה או עד "שכיב מרע" ) וכן לגבי מיצוי ההליכים כנגדו, אלא נתמקד במטרת חקירות נתניהו כפי שהצהיר עליהן מפכ"ל המשטרה בכנס שדרות עוד ביום 06/03/2018.

המפכ"ל: "המטרה להוריד את השחיתות ולא בהכרח הרשעתו של מישהו"
המסר של המפכ"ל הוא ברור ולא מותיר מקום לספק. אלשיך אומר " הלקוח שלנו הוא האזרח הנורמטיבי הרוצה שתהיה פחות פשיעה סביבו, שיהיו פחות עבירות סביבו". ולכן אומר אלשיך " ואנחנו כמשטרה צריכים להוריד את כמות העבירות לכל סוגיהן".
מכאן, קובע אלשיך למעשה כי בין החלופות של הענשת אדם לבין הורדת כמות הפשיעה האפשרות השנייה עדיפה. נדמה שאין תיאור מדוייק וחד מכך ובלשונו של אלשיך " המבחן שלנו זה להוריד שחיתות, לא להראות שאנחנו מצליחים להרשיע מישהו. להוריד שחיתות. אם מה שנעשה לא מוריד את השחיתות אנחנו לא נותנים שירות לחברה."

המפכ"ל : אין שום מבחן אחר לעשיית המשטרה אלא הורדת השחיתות
ואם עוד התעורר ספק אצל אזרח ישראלי כלשהו לגבי תפקידה של המשטרה מבהיר אלשיך בשפה ברורה כי זהו המבחן היחיד לפיו פועלת המשטרה (הורדת הפשיעה) והן בילתו. ובלשונו של אלשיך " את התקציב אנחנו מקבלים כדי להוריד את כמות העבירות ולתת לאזרח להרגיש בטוח יותר ושרכושו יהיה בטוח יותר. זה המבחן היחיד. אין שום מבחן אחר". דומה שלאחר דברים אלו ברור לגמרי מהי מטרת המשטרה. (מצורף הקישור).

מינוי השרה רגב ביום 02/03/2018 ע"י הממשלה כממלאת מקום לראש הממשלה
 מי אם כך אמור להחליף את נתניהו אם ייכנס לתקופת נבצרות? ובכן זאת ניתן ללמוד מהחלטת הממשלה אשר נתקבלה בבהילות (באופן טלפוני) מיד עם סיום החקירה הקודמת של נתניהו אשר התקיימה ביום 02/03/2018 ואשר בה כבר סוכם המתווה העקרוני של ההסדר והכניסה לנבצרות.

מינוי רגב כממלאת מקום ע"י הממשלה לא תוחם בזמן
בישיבת הממשלה האמורה נקבעה מירי רגב כממלאת מקום ראש הממשלה בעת העדרו מן הארץ. האם הדבר רומז על כך כי המשך חקירת נתניהו תתקיים בחו"ל ובמקום מוגן? איננו יודעים. ואולם ראוי לשים לב כי להבדיל מנוסח אותה החלטת ממשלה (מיום 02/03/2018) הנוגעת לליברמן כמחליף של נתניהו כראש ועדת שרים לענייני ביטחון שהייתה מתוחמת באופן מדויק מיום 04/03/2018 ועד לחזרתו של ראש הממשלה מארה"ב, הרי שמינוייה של רגב כממלאת מקום נקבע ללא כל הגבלת זמן "השרה מירי רגב תמלא את מקום ראש הממשלה לצורך זימון וניהול ישיבות הממשלה בעת היעדרו מן הארץ, אם יהיה צורך בכך". (להלן הקישור לנוסח ישיבת הממשלה).

ניסיון מאסף של נתניהו לפיטורי אלשיך נגנז בשל חשיפת "הונאת הבחירות"
אכן, למי שעקב אחרינו בפייסבוק, אנחנו התראנו על כך שנתניהו לאחר חקירת יום 02/03/2018 וחרף ההסדר שנקבע איתו תיכנן את פיטורי אלשיך לאחר חג הפסח, ואולם כפי שדיווחנו בהמשך לכך, התוכנית נגנזה נוכח ממצאים חמורים ומפלילים שהוצגו לנתניהו לגבי "הונאת הבחירות" בחקירתו האחרונה ביום 26/03/2018.

הצהרת השרה רגב מאתמול: "הגיע זמן לראשת ממשלה בשנת השבעים"
על פי המסתמן, כפי שציינו למעלה אנחנו כנראה עומדים בפני הכרזה קרובה של נתניהו על יציאה לנבצרות והחלפתו על ידי מירי רגב, שרת התרבות כראשת ממשלת ישראל. חיזוקים נוספים לכך אף מצאנו בהתבטאויותיה של השרה רגב מאתמול בראיון עיתון מעריב אשר בו לא רק אמרה את המילים  "אני בהחלט חושבת שהגיע הזמן לראשת ממשלה אישה" אלא אף נקבה במועד, דבר שלא נעשה עד היום על ידי איש מאלו הרואים עצמם כיורשים:
" המדינה והחברה מספיק בשלה בשנת ה-70 לקבל אשה כראש ממשלה"

נדמה שמצד השרה שהצטיירה עד היום כנאמנה ביותר לנתניהו הרי שאמירה זו לא באה לדווח על ניסיון לביצוע "פוטש" לנתניהו בשנת השבעים למדינה אלא כהודעה לציבור על "מות המלך" (באופן אלגורי כמובן) ועל "יחי המלך החדש". (מצורף הקישור)
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה